.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار هواشناسی مازندران به صیادان و شهروندان
عصر امروز دریا ناآرام برای صیادان است و آبگرفتگی مناطق ساحلی، جلگه‌ای و کوهستانی دور ازانتظار نیست.

به گزارش شمال نیوز ، سید محمد رضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه از امشب تا ظهر فردا با تقویت سامانه سرد بارشی بارش‌ها در استان تشدید می‌شود، گفت: در این مدت در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پدیده مه و بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و در محور‌های کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

رضوی گفت: با توجه به شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید از صبح و بعدازظهر امروز دریا به تدریج از سمت غرب مواج و توفانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این وضعیت تا با مداد یکشنبه ۹ دی ادامه خواهد داشت، گفت: بر این اساس در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در اوج فعالیت سامانه در غروب جمعه در نزدیک ساحل و دور از ساحل ۲۵ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.
وی گفت: بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل و دور از سواحل استان سه و نیم تا ۴ و نیم متر براورده می‌شود.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی همه فعالان دریایی از فعالیت در دریا خودداری کنند.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز، با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی در مناطق ساحلی، جلگه‌ای وکوهستانی استان، گفت: مسافران و هم استانی‌ها ضمن خودداری از سفر‌های غیر ضروری از اقامت و اطراق در حریم رودخانه‌ها و مسیر آب راه ها خودداری کنند.

وی به هم استانی‌ها و مسافرانی که برای زمستان گردی به مازندران سفر می‌کنند توصیه کرد: در هنگام رانندگی در جاده‌های استان بخصوص در هنگام شب نکات ایمنی را رعایت کنند.

احمدی گفت: شهروندان مازندرانی و مسافران شمال در این مدت از برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی سیل گیر خودداری کنند.

وی افزود: سامانه بارشی که قرار است از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه مازندران رو تحت تاثیر قرار دهد مثل سامانه‌های بارشی قبلی بارندگی، وزش باد و کاهش دما به همراه دارد، اما خبری از سرمای شدید و یخبندان نیست.

احمدی گفت: بارش برف فقط در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود، لذا باغداران استان نگران نباشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.